Понеділок, 23.12.2024, 09:49
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід
ЗОШ №3
м.Краматорськ  
 
       
 



Складові технології розробки та захисту інно­ваційного проекту

 

І. Підготовчий етап

 

       1. Визначення тематики й рівня інноваційного проекту.

Змістом інноваційного проекту можуть бути педагогічні процеси в конкретному навчальному за­кладі (розробка цільового проекту розвитку загально­освітньої школи, гімназії, ліцею, колегіуму тощо) або актуальні проблеми та перспективи розвитку системи ' освіти на районному рівні (розробка проекту регіо­нальної освітньої політики, нових освітніх технологій, навчально-методичних комплексів, засобів контролю й оцінки спроектованої системи, формування управ­лінської та сервісної структури тощо).

За напрямами діяльності інноваційні проекти можуть бути:

   навчальні – спрямовані на розв'язання актуаль­них дидактичних проблем;

    виховні – спрямовані на розв'язання акіуальних проблем виховання;

   розвивальні  –  спрямовані на розвиток певних характеристик об'єктів діяльності;

    організаційні  –  спрямовані на впровадження нових моделей організації діяльності;

   методичні – спрямовані на розв'язання проблем методичного характеру;

   просвітницькі  –  покликані вирішувати проб­леми педагогічної просвіти батьків;

   матеріально-технічні  –  спрямовані на створен­ня та зміцнення матеріальної бази школи, обладнання й оформлення приміщень, розв'язання господарських проблем.

Тему конкретної інноваційної програми обирають автори (методисти або вчителі) самостійно, виходячи з особистого досвіду, попередніх теоретичних напрацювань, специфіки та конкретних запитів чи потреб навчального закладу або регіону.

2.   Створення робочої групи, розподіл обов'язків, завдань, забезпечення необхідними ресурсами.

3.   Розробка структури інноваційного проекту та календарного плану роботи над ним.

Структура інноваційного проекту має перед­бачати розкриття таких питань:

   обґрунтування актуальності обраної теми (проб­леми);

   аналіз стану й тенденцій змін педагогічної системи відповідно до прогнозу змін соціального замовлення;

   результати проблемно орієнтованого (відпо­відно до тематики проекту) аналізу педагогічної системи та пріоритетних проблем, що вимагають нововведень;

   концепція нової моделі педагогічної системи;

   стратегія та основні завдання переходу до нової моделі педагогічної системи;

   конкретизація завдань найближчого етапу роз­витку педагогічної системи в інноваційному режимі функціонування;

   обґрунтування плану дій щодо реалізації інно­ваційного проекту.

II.   Основний етап.

1.  Аналіз і прогноз впливу на педагогічну систе­му зовнішнього середовища, соціального замовлен­ня.

2.  Аналіз вихідного стану й тенденцій змін педа­гогічної системи.

3.  Проблемний аналіз стану педагогічної системи.

4.  Розробка концепції (моделі) оновленої педаго­гічної системи.

5. Розробка стратегії та завдань переходу до нової моделі педагогічної системи.

6. Конкретизація завдань першого етапу переходу до нової моделі.

7. Розробка плану реалізації інноваційного проекту.

8.   Загальне редагування й оформлення плану інноваційного проекту.

III.   Завершальний етап.

1. Експертиза та обговорення проекту в колективі.

2.  Зовнішня незалежна експертиза.

Експертна оцінка інноваційного проекту здійсню­ється на основі таких параметрів і показників:

   мотиваційний бік:

    новизна (теоретична, практична, суб'єктив­на);

  актуальність (для всієї системи освіти, частково для системи освіти, для одного чи кількох компонентів системи освіти);

 – можливість реалізації (у змісті освіти, в освітніх технологіях, у формах і методах роботи);

   змістовий бік:

   перспективність (у найближчий час, у недале­кому майбутньому, у далекому майбутньому);

   мобільність (швидка, посередня чи повільна адаптація);

   цілісність;

   операційний бік:

   результативність (значно, посередньо чи не­значною мірою підвищує рівень розвитку членів колективу);

   надійність (стабільність у роботі членів педа­гогічного колективу, незначні зрушення, відсутність позитивних зрушень);

   економічність (потребує додаткового фінансу­вання, незначного фінансування, значного додатко­вого фінансування).

3.   Представлення проекту на захист. Офіційна експертиза.

Зміст представленого на захист проекту містить такі розділи:

   назва;

   мета проекту;

   змістова частина:

 – модель об'єкта діяльності (структура, принципи внутрішньої організації та особливості функціону­вання об'єкта, теоретичне обґрунтування проб­леми);

   технологія (основні шляхи досягнення мети проекту та їх обґрунтування на основі досягнень сучасної науки й перспективного педагогічного досвіду);

 –  параметри стану об'єкта, система контролю за ним, реальний та очікуваний стани об'єкта;

   кадрове забезпечення інноваційного проекту;

   організаційне забезпечення проекту;

   матеріально-технічна база;

   фінансове забезпечення;

    операційна частина (конкретні заходи суб'єктів: зміст, учасники, дата, відповідальні за виконан­ня).

4.  Захист інноваційного проекту.

До участі в захисті допускаються групи авторів інноваційних проектів, які попередньо пройшли організаційну експертизу.

Критерії оцінювання проекту:

   актуальність і значущість висунутих проблем, доцільність і привабливість нової моделі розвитку системи;

   авторський характер: індивідуальність, оригі­нальність і новизна, ефективність використаних ме­тодів дослідження та обробки отриманих результатів;

   колективний характер підготовленого проекту, активність його учасників відповідно до їхніх інди­відуальних можливостей;

   характер відносин і взаємодопомоги учасників проекту;

   логічна культура, системність, наявність чіткої внутрішньої структури та зв'язків;

   чіткість викладу, коректність використаної термінології;

   повнота структури, висвітлення проблеми, використання знань з інших галузей, інформаційна достатність;

   уміння аргументувати свої висновки, відповідати на запитання опонентів, лаконічність і аргументованісгь відповідей членів групи;

   естетика оформлення результатів виконаного проекту.

                 Анкета проекту

 

1. Інформація про проект.

1.1. Назва проекту.

12. Засоби реалізації проекту: організація навчання/стажування, творча робота або дослідження, підтримка інфраструктури, інформування (опублікування, виставки, ярмарки, фестивалі тощо), проведення конкурсів, сплата внесків.

1.3.     Спрямування проекту: збереження, удо­сконалення, розвиток, створення, застосування, поширення.

1.4.   Сфера реалізації проекту: соціальна, еконо­мічна, масової інформації, освітня, наукова, духовна, екологічна, охорони здоров'я.

1.5.  Термін реалізації проекту.

1.6.  Очікувана сума коштів.

2.   Інформація про організацію (для проекту від юридичної особи).

3.  Інформація про керівника проекту.

Анотація проекту

 

В анотації проекту має бути чітко й лаконічно розкрито його зміст за такою схемою:

   назва проекту;

   назва організації, що подає проект;

   у чому полягає актуальність проекту, на розв'язання якої суспільної проблеми його спрямо­вано;

    що конкретно і яким чином передбачається здійснити впродовж терміну реалізації проекту;

   які кошти і з яких джерел передбачається ви­користати для здійснення проекту;

   які інші організації братимуть участь у реалізації проекту.

Обсяг анотації має складати не більше однієї сторінки тексту.


Корисні сайти
Новини Педпреси
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Пошук
Copyright MyCorp © 2024Конструктор сайтів - uCoz